Integration i virksomhedens systemer

 

En hurtigere og mere fleksibel arbejdsdag

 

 

 

 

 

Muligheden for at øge værdien af jeres telefoniløsning

Det er måske ikke noget du skænker de store tanker, men den computersoftware du bruger, kan gøre din hverdag væsentligt nemmere, hvis softwaren har åbent API.

Hvad er API egentlig?
API er en forkortelse for Application Programming Interface, som er en funktion inden for software, der gør det muligt at samle og forbinde flere programmer. Det betyder, at der kan udveksles oplysninger på tværs af programmer.

Med et API kan du for eksempel få din telefoniløsning til at kommunikere med dit CRM-system. API hjælper f.eks. med, at overføre kundens a-nummer, når der ringes ind til hovednummeret. På den måde modtager CRM-systemet automatisk oplysningerne, og laver opslag på kunden direkte i systemet.

Fordele ved API
En af de primære fordele ved et API er, at det kan lette dit arbejde. Uanset hvilket af virksomhedens IT-systemer du vælger at integrere med MobiKOM, har vi mulighed for, at tilføre værdi via vores åbne API. Det kan være routning af kald på baggrund af tastetryk eller sagsoplysninger, validering af opkald i forbindelse med en vagtordning, opkald direkte fra CRM-system og automatisk opslag af kunder.

webcrm

Hurtig og nem kundehåndtering

WebCRM er et af de mest populære online CRM-systemer. WebCRM henvender sig til virksomheder og organisation af alle størrelser og typer, som ser en stor værdi i at samle salg, kundehåndtering og kommunikation i ét system.

Integrationen sikrer at alle nye og eksisterende webCRM brugere hurtigt kan finde de rette kundeinformationer, når kunderne ringer ind.

Når en kunde ringer ind, søger integrationen ud fra det pågældende A-nummer. Dernæst har medarbejderen mulighed for, at slå kunden op i systemet – blot med ét enkelt klik (forudsat at kunden er registeret i systemet med det pågældende nummer).

Det er også muligt at ringe ud via webCRM. Alle telefonnumre bliver til aktive links, så du blot skal klikke på telefonnummeret for at ringe ud. Når du klikker på et telefonnummer, vil din egen telefon ringe først. Du tager dernæst opkaldet, hvorefter din telefon automatisk vil ringe kunden op.

Se hvordan du integrerer med webCRM her

Mange muligheder for integration

Vores API åbner op for mange forskellige integrationsmuligheder.

Tegningen til højre illustrerer, hvordan det fungerer i praksis, hvis man f.eks. vil modtage et tastetryk fra kunden, når de ringer ind. Det kunne være et kundenummer, hvorefter man validerer dette op imod virksomhedens CRM-system og efterfølgende bliver kaldet dirigeret til den rigtige telefonkø.

Eksemplet kan måske virke forholdsvis simpelt, men det kan anvendes på så mange forskellige måder, at det giver en unik mulighed for, at lave nogle store værdiskabende integrationer. Samtidig kan modulet indsættes et vilkårligt sted i virksomhedens kaldsflow og udføre en række forskellige funktioner, inden kaldet går videre.

Vi står altid til rådighed, hvis du har et specifikt ønske eller behov, som du vil anvende sammen med vores telefoniløsning.