FAQ

 

Vælg en kategori og find svarene på dine spørgsmål

Bizfone App

MobiKOM´s mobile adgang til medarbejderens og virksomhedens telefoni

 

Skal jeg stadig bruge de gamle tastekoder?

Nej, vi har pakket de traditionelle tastekoder ind i simple genveje, så du kan aktivere funktionerne med bare få klik. De gamle tastekoder ligger dog stadigvæk i vores system, så hvis du ikke ønsker at benytte app’en, eller ikke har mulighed for det, så kan du stadigvæk bruge de gamle tastekoder.

 

Når folk ringer til min mobil, åbner app´en så af sig selv?

Nej, det er desværre ikke muligt at få den til at åbne automatisk. Både i Android OS & iOS skal du blot trykke dig ud af opkaldsskærmen, ved hjælp af  “hjemmeknappen”, og derefter gå ind i app’en. Det kan kun fungere på denne måde, da man ikke må skifte den originale “kaldsfunktion” ud.

 

Er taksten den samme om man bruger app´en eller ej?

Taksten er helt den samme, og har du en mobilpakke, vil app’en naturligvis benytte den.

 

Kan jeg bruge Bizfone app´en i udlandet?

Nej, det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at benytte vores Bizfone app i udlandet.

 

Ringer jeg ud med IP (softphone) med Bizfone app´en?

Vi benytter TDC som vores netværksleverandør. Det betyder, at du bruger deres mobil GSM netværk, hvad enten du ringer fra app’en eller fra telefonens egen opkaldsfunktion.

 

Kan jeg med fordel købe mig en datapakke og benytte den?

Det er muligt at tilkøbe en datapakke, hvis du fx går meget på nettet med din smartphone. Dermed er du sikret en fast mængde data hver måned til en fast pris.

 

Hvor meget data kræver app´en?

Vores Bizfone app har et meget lille databrug, men det påvirkes naturligvis af, hvor meget du bruger den. Hvis du bruger den regelmæssigt, vil den cirka bruge 10MB. pr. måned.

 

Hvilken mobildataforbindelse skal jeg som minimum have for at bruge Bizfone app´en?

Det er ikke et krav, at du har 3G/4G dækning på din telefon for at benytte Bizfone app’en. Du skal dog være opmærksom på, at telefonen skal have adgang til enten EDGE, GPRS eller Wi-Fi for at hente data. App’ens opkaldsfunktioner kan ikke bruges over EDGE, da EDGE ikke tillader samtaler og dataforbrug på samme tid. Vi anbefaler dog, at du som minimum har 4G på din smartphone, så du får den bedste brugeroplevelse.

 

Er der forskel på Bizfone app´en til iOS og Android?

Nej, funktionalitet og design er ens, om du bruger den ene eller den anden smartphone.

 

Kræver det nogen form for installation på min telefon?

Når du har downloadet app’en i Apples App store eller via Google Play, og den dernæst er installeret, så vil app’en være helt klar til brug.

 

Kan alle få en bruger til Bizfone app´en?

Du skal være kunde hos MobiKOM for at bruge Bizfone app’en. Derudover skal du have en Bizfone bruger, som kan oprettes på www.bizfone.dk, hvor du klikker på ”Ny bruger” og indtaster dit telefonnummer. Herefter bliver du ringet op og får en firecifret kode, som du skal benytte ved første log ind.

 

Koster det ekstra at benytte sig af Bizfone app´en?

Nej, det koster ikke ekstra at benytte Bizfone app’en. Du skal dog være opmærksom på forbruget af data, som er ca. 10MB om måneden ved normalt brug.

 

Hvor kan man hente Bizfone app´en?

Vores Bizfone applikation kan hentes i Apples App Store & Androids Google Play. Det nemmeste er, at gå op i søgefeltet og skrive “Bizfone” og dernæst trykke på app’en. App’en bliver automatisk downloadet, hvor den efterfølgende installerer sig selv.

 

Hvilke smartphones kan bruge Bizfone app´en?

iOS 10.0 eller en nyere version. Ældre versioner af iOS er ikke kompatible med alle app’ens funktioner. Android 5.0 eller en nyere version. Ældre versioner af Android er ikke kompatible med alle app’ens funktioner.

 

Hvad koster Bizfone app én?

App’en er gratis og kan downloades i Apples App Store & Google Play.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Åbningstider Support Man – tors: 08.00 – 16.00 Fre: 08.00 – 15.30 Kontakt os på tlf.: 70 20 32 72 eller via mail mobikom@mobikom.dk. Eller kontakt os via kontaktformuleren herunder

8 + 13 =

MobiKOM Reference – Milton
MobiKOM Reference – Milton