FAQ

 

Vælg en kategori og find svarene på dine spørgsmål

Bizfone.dk

Den enkelte medarbejders personlige portal til deres telefoni

 

Understøtter MobiKOMs Exchange-integration totrinsbekræftelse

Bruger I totrinsbekræftelse fra Microsoft på jeres Exchange-konti, kan I bruge MobiKOMs Exchange-integration.

Det kræver blot, at I whitelister MobiKOMs IP-adresser.

Whitelisting af IP-adresser

Whitelisting af IP-adresser er en nem løsning, da det påvirker alle brugere på domænet på én gang.

Du kan læse mere om hvordan du whitelister MobiKOMs IP-adresse herunder:

Trin 1:

Log ind i din mail server admin portal og gå til Admin

 

 

 

 

 

 

 

Trin 2:
Klik på Exchange under Administration

Trin 3:
Klik på Forbindelsesfilter under Beskyttelse

Trin 4:
Klik herefter på blyantsikonet for at redigere standardindstillingerne for forbindelsesfilter.

Trin 5:
Klik på +tegnet under listen over tilladte IP-adresser

Trin 6:
Tilføj MobiKOMs IP-adresse til listen over tilladte IP-adresser.
IP-adressen er 91.217.201.0/24

Trin 7:
Klik OK og derefter Gem.
IP-adressen er nu tilføjet til listen over tilladte IP-adresser, og alle brugere på domænet kan synkronisere Exchange med Bizfone selvom Microsofts totrinsbekræftelse er aktiveret.

Appadgangskode

En anden løsning er at oprette en appadgangskode, som kan bruges i stedet. Denne løsning skal dog laves for hver enkelt bruger.

Du kan læse mere om oprettelse af appadgangskoder på Microsofts hjemmeside: https://support.microsoft.com/da-dk/help/12409

 

Hvilke versioner af Exchange understøttes

Bizfones Exchange integration er kompatibel med Exchange 2010, 2013, 2016 eller Office 365.

 

Hvordan får jeg bedst mulig lyd i Bizfone

Hvis du oplever forringet eller mekanisk lyd i Bizfone, er der to ting man kan gøre:

1. Deaktiver hardwareacceleration i Chrome

Benytter du Chrome kan det være nødvendigt at deaktivere hardwareacceleration. Det gør du på følgende måde:

Trin 1:
Først skal du ind i indstillingerne for Google Chrome.

Trin 2:
Herefter scroller du helt ned i bunden og trykker på Avanceret.

Trin 3:
Igen skal du scrolle helt ned i bunden til fanen System. Herunder kan du se indstillingsmuligheden Brug hardwareacceleration, når det er muligt og den skal blot slås fra. Derefter er hardwareaccelerationen i Chrome deaktiveret.

2. Justering af lydindstillinger i Windows

Benytter du Windows kan det også være nødvendigt at deaktivere Enhancements under lydindstillinger. Det gør du på følgende måde:

Trin 1:
Højreklik på dit højtalerikon i nederste højre hjørne af skærmen.

Trin 2:
Klik på Lyde.

Trin 3:
Højreklik på din standard lydenhed.

Trin 4:
Tryk på Egenskaber.

Trin 5:
Tryk på Enhancements.

Trin 6:
Her sætter du flueben i Disable all enhancements. Derefter er Enhancements deaktiveret. Vær opmærksom på, at det ikke er alle computere, der har disse indstillinger.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg ingen lyd har i Bizfone?

Hvis du oplever, at der ikke er lyd i Bizfone, kan det være fordi, at du skal tillade lyd i Chrome.

Trin 1:
Imens du er i Bizfone, så klik på hængelåsen og vælg Indstillinger for websites.

Trin 2:
Trin 2: Du scroller ned og under Lyd vælger du Tillad.

Trin 3:
Til sidst refresher du siden i Bizfone.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Åbningstider Support Man – tors: 08.00 – 16.00 Fre: 08.00 – 15.30 Kontakt os på tlf.: 70 20 32 72 eller via mail mobikom@mobikom.dk. Eller kontakt os via kontaktformuleren herunder

10 + 8 =

MobiKOM Reference – Milton
MobiKOM Reference – Milton