FAQ

 

Vælg en kategori og find svarene på dine spørgsmål

Internet fra MobiKOM

Mest stillede spørgsmål

 

Kan man køre IP telefoni over internettet?

Ja, det kan I. Med telefoni fra MobiKOM har I den store fordel, at udstyret har en port udelukkende til telefonien. Dette er med til at sikre, at samtalekvaliteten altid er i top. Dette kaldes Quality of Service og gør, at telefonerne altid har førsteprioritet, når de benyttes. Porten til telefonien kører også på et lukket kredsløb, så linjen er helt sikker.

 

Kan man få hjemmearbejdspladser med i løsningen?

Ja, det er muligt for jeres medarbejdere at få en hjemmearbejdsplads med vores netværksudstyr. Vi leverer også en router med indbygget firewall og Wi-Fi.

 

Hvem installerer internetforbindelsen?

Dette kan I enten selv gøre, og ellers kan vi gøre det for jer.

 

Hvordan får jeg internet fra MobiKOM?

Leveringstiden på fiberforbindelser kan variere mellem 4-12 uger. Det afhænger ofte af, om der skal udføres gravearbejde i forbindelse med installationen.

 

Hvorfor tilbyder I internet igennem TDC og SE?

Vi har indgået et samarbejde med TDC og SE (tidligere Syd Energi), som dermed sikrer en høj national dækning. TDC bliver brugt på alle kobberforbindelser og både TDC og SE på vores fiberforbindelser.

 

Hvem står for service/support og vagtordning?

MobiKOM har en 24 timers døgnservice på alle linjer, hvad enten det er om aftenen eller i weekenden. Fejlretningen sker inden for 1 time, og der kan stå en tekniker på jeres adresse inden for 3 timer, hvis ikke problemet kan løses på afstand. Se evt. vores SLA for yderligere information. MobiKOMs vagtservice kan kontaktes på +45 70 20 32 72 uden for normal åbningstid.

 

Kan alle få xDSL?

Cirka 80% af Danmarks private og erhvervsejendomme har i dag indlagt kobber. Hastighederne kan dog variere meget – alt efter hvilken type kobberledning der er forbundet til ejendommen, samt hvor tæt/langt væk man er lokaliseret fra en central.

 

Kan alle få en fiberforbindelse?

Som udgangspunkt kan alle få en fiberforbindelse. Det er dog langt fra alle lokationer, der har gravet det ned i forvejen. Lokationer uden en nedgravet fiberforbindelse skal først have gravet fiberkabler ned, hvilket er muligt langt de fleste steder.

 

Hvad er forskellen på xDSL og fiber?

xDSL kører på de klassiske kobberlinjer, som findes i de fleste ejendomme i Danmark. Forbindelsernes hastighed varierer meget, og ofte er downloadhastigheden markant højere end uploadhastigheden. Fiber er en nyere teknologi, som kører synkront, hvilket vil sige, at man med en fiberforbindelse har den samme download- og uploadhastighed, fx 100/100 Mbit. Fiberforbindelser er mere stabile og fås typisk med højere hastigheder end xDSL-forbindelser.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Åbningstider Support Man – tors: 08.00 – 16.00 Fre: 08.00 – 15.30 Kontakt os på tlf.: 70 20 32 72 eller via mail mobikom@mobikom.dk. Eller kontakt os via kontaktformuleren herunder

2 + 9 =

MobiKOM Reference – Milton
MobiKOM Reference – Milton