FAQ

 

Vælg en kategori og find svarene på dine spørgsmål

 

Bizfone App

MobiKOM´s mobile adgang til medarbejderens og virksomhedens telefoni

Nej, vi har pakket de traditionelle tastekoder ind i simple genveje, så du kan aktivere funktionerne med bare få klik. De gamle tastekoder ligger dog stadigvæk i vores system, så hvis du ikke ønsker at benytte app'en, eller ikke har mulighed for det, så kan du stadigvæk bruge de gamle tastekoder.

Nej, det er desværre ikke muligt at få den til at åbne automatisk. Både i Android OS & iOS skal du blot trykke dig ud af opkaldsskærmen, ved hjælp af ``hjemmeknappen``, og derefter gå ind i app'en. Det kan kun fungere på denne måde, da man ikke må skifte den originale ``kaldsfunktion`` ud.

Taksten er helt den samme, og har du en mobilpakke, vil app'en naturligvis benytte den.

Nej, det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at benytte vores Bizfone app i udlandet.

Vi benytter TDC som vores netværksleverandør. Det betyder, at du bruger deres mobil GSM netværk, hvad enten du ringer fra app'en eller fra telefonens egen opkaldsfunktion.

Det er muligt at tilkøbe en datapakke, hvis du fx går meget på nettet med din smartphone. Dermed er du sikret en fast mængde data hver måned til en fast pris.

Vores Bizfone app har et meget lille databrug, men det påvirkes naturligvis af, hvor meget du bruger den. Hvis du bruger den regelmæssigt, vil den cirka bruge 10MB. pr. måned.

Det er ikke et krav, at du har 3G/4G dækning på din telefon for at benytte Bizfone app'en. Du skal dog være opmærksom på, at telefonen skal have adgang til enten EDGE, GPRS eller Wi-Fi for at hente data. App'ens opkaldsfunktioner kan ikke bruges over EDGE, da EDGE ikke tillader samtaler og dataforbrug på samme tid. Vi anbefaler dog, at du som minimum har 4G på din smartphone, så du får den bedste brugeroplevelse.

Når du har downloadet app'en i Apples App store eller via Google Play, og den dernæst er installeret, så vil app'en være helt klar til brug.

Nej, funktionalitet og design er ens, om du bruger den ene eller den anden smartphone.

Du skal være kunde hos MobiKOM for at bruge Bizfone app'en. Derudover skal du have en Bizfone bruger, som kan oprettes på www.bizfone.dk, hvor du klikker på ”Ny bruger” og indtaster dit telefonnummer. Herefter bliver du ringet op og får en firecifret kode, som du skal benytte ved første log ind.

Nej, det koster ikke ekstra at benytte Bizfone app'en. Du skal dog være opmærksom på forbruget af data, som er ca. 10MB om måneden ved normalt brug.

App'en er gratis og kan downloades i Apples App Store & Google Play.

iOS 10.0 eller en nyere version. Ældre versioner af iOS er ikke kompatible med alle app'ens funktioner. Android 5.0 eller en nyere version. Ældre versioner af Android er ikke kompatible med alle app'ens funktioner.

Vores Bizfone applikation kan hentes i Apples App Store & Androids Google Play. Det nemmeste er, at gå op i søgefeltet og skrive ``Bizfone`` og dernæst trykke på app'en. App'en bliver automatisk downloadet, hvor den efterfølgende installerer sig selv.

Overvejer du MobiKOM?

Her har vi samlet mange af de spørgsmål vi oftest hører fra vores nye kunder

Vi har valgt at bruge TDC som vores netværksleverandør. Dette har vi gjort, da TDCs netværk har den bedste dækning i Danmark, og vi kan derfor sikre vores kunder en endnu bedre oplevelse, når de skal bruge deres mobiltelefoner.

Hvis I har valgt at flytte jeres nuværende mobilnumre over til MobiKOM, eller ønsker nye numre, så sender vi nye simkort ud til jer, som er tilkoblet TDCs netværk. Vi sender de nye simkort afsted med det samme, så I ikke risikerer at stå uden dækning på jeres mobiltelefoner, når flytningen er trådt i kraft. De nye simkort passer til alle mobiltelefoner.

I samarbejde med os fastlægges en dato for, hvornår I gerne vil være aktiv kunde hos MobiKOM. Hvis I er bundet af et abonnement hos et andet firma, kan vi flytte datoen for, hvornår jeres abonnementer hos MobiKOM skal være aktive. Dermed er overgangen til MobiKOM uden risiko, da I ikke risikerer at være uden telefoni i overgangsperioden.

Vi sørger for, at alt fungerer på aktiveringsdatoen. Selve aktiveringsdatoen bliver fastlagt sammen med os og jer.

Nej, vi står for flytningen af alle jeres nuværende numre, så de er klar på aktiveringsdatoen. Jeres medarbejdere skal blot udskifte SIM-kort i deres mobiltelefoner. Vores system er lavet således, at det hele kan være opsat og testet på adressen, inden overgangen træder i kraft. Dermed sikrer vi, at alt virker, når overgangen til MobiKOM er fuldført.

Nej, I skal ikke gøre noget, da vi står for at opsige jeres nuværende løsning. Når I skifter til MobiKOM, vil vi sørge for, at jeres tidligere løsning bliver opsagt og flyttet den dato, I har ønsket. Så I skal ikke løfte en finger, da vi gør al arbejdet.

I kan sagtens få en ren mobilløsning, der indeholder alle de samme funktioner, som vores teleløsninger der inkluderer én eller flere bordtelefoner. Vi kan sørge for at lægge flere numre ud på de enkelte mobiltelefoner, så I ikke mister de numre, I har i forvejen på jeres bordtelefoner.

Det kan I sagtens. Vi har lavet en tæt integration mellem bordtelefoner og mobiltelefoner i vores teleløsning. Det vil sige, at man som kunde hos MobiKOM kan have både mobiltelefoner og bordtelefoner samlet i én løsning.

Vi understøtter i dag en række telefoner fra LG, Snom og Yealink. Hvis I er tvivl, så lad vores forhandlere tage et kig på, hvilke bordtelefoner I har og derefter bedømme, om det er muligt, at jeres telefoner kan være en del af løsningen.

Bruger I totrinsbekræftelse fra Microsoft på jeres Exchange-konti, kan I bruge MobiKOMs Exchange-integration. Det kræver blot, at I opretter en appadgangskode, som bruges i stedet. Du kan læse mere om oprettelse af appadgangskoder på Microsofts hjemmeside: https://support.microsoft.com/da-dk/help/12409

Gennemtestet i følgende browsere

MobiKOMs forskellige hjemmesider virker i de mest benyttede browsere

Browser til Bizfone

                                                   Understøtter ikke Bizfone Softphone**

MobiKOMs hjemmesider (herunder Bizfone.dk) er testet og virker på de to seneste versioner af ovenstående browsere. Ovenstående browsere skal benyttes på enten PC eller Mac, og det er nødvendigt, at du som minimum benytter Windows 7 eller Mac OS X 10.7.

Der kan være andre/ældre browsere, hvor MobiKOMs hjemmesider virker, men dette kan vi ikke garantere. Vi anbefaler derfor, at du benytter den nyeste version af Google Chrome eller Mozilla Firefox til enten PC eller Mac.

*I Firefox kan der ikke differentieres mellem lydenheder. Det vil sige, at samtalelyd og ringetone afspilles fra den samme lydenhed, fx et headset.

**Generel funktionalitet på Bizfone.dk understøttes i disse browsere, men softphone-funktionalitet understøttes ikke.

Vi tester ikke brug af fjernskriveborde, da der er mange netværksmæssige restriktioner, som ligeledes kan variere. Vi kan derfor ikke garantere, at vores hjemmesider fungerer ved brug af fjernskriveborde fx. Citrix.

Vores storskærmsmodul virker på alle digitale skærme. Vores storskærmsmodul er browserbaseret og kan derfor benyttes med de browsere og styresystemer, som vi anbefaler ovenfor. Til at styre storskærmsmodulet på en skærm anbefaler vi, at man tilkobler en computer, en Chromebit eller en Raspberry Pi og derudover sørger for, at den er opdateret med den nyeste browser.

Vi tester ikke brug af browsere på tablets og mobiltelefoner og kan derfor ikke garantere, at vores hjemmesider fungerer optimalt på disse.

Vi tester kun med de mest almindelige browsere og styresystemer som vist ovenfor. Vi kan derfor ikke garantere, at vores hjemmesider virker i andre browsere og styresystemer. Det betyder dog ikke, at vores hjemmesider ikke kan virke i andre browsere og styresystemer. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

Internet fra MobiKOM

Mest stillede spørgsmål

xDSL kører på de klassiske kobberlinjer, som findes i de fleste ejendomme i Danmark. Forbindelsernes hastighed varierer meget, og ofte er downloadhastigheden markant højere end uploadhastigheden. Fiber er en nyere teknologi, som kører synkront, hvilket vil sige, at man med en fiberforbindelse har den samme download- og uploadhastighed, fx 100/100 Mbit. Fiberforbindelser er mere stabile og fås typisk med højere hastigheder end xDSL-forbindelser.

Som udgangspunkt kan alle få en fiberforbindelse. Det er dog langt fra alle lokationer, der har gravet det ned i forvejen. Lokationer uden en nedgravet fiberforbindelse skal først have gravet fiberkabler ned, hvilket er muligt langt de fleste steder.

Cirka 80% af Danmarks private og erhvervsejendomme har i dag indlagt kobber. Hastighederne kan dog variere meget - alt efter hvilken type kobberledning der er forbundet til ejendommen, samt hvor tæt/langt væk man er lokaliseret fra en central.

MobiKOM har en 24 timers døgnservice på alle linjer, hvad enten det er om aftenen eller i weekenden. Fejlretningen sker inden for 1 time, og der kan stå en tekniker på jeres adresse inden for 3 timer, hvis ikke problemet kan løses på afstand. Se evt. vores SLA for yderligere information. MobiKOMs vagtservice kan kontaktes på +45 70 20 32 72 uden for normal åbningstid.

Vi har indgået et samarbejde med TDC og SE (tidligere Syd Energi), som dermed sikrer en høj national dækning. TDC bliver brugt på alle kobberforbindelser og både TDC og SE på vores fiberforbindelser.

Leveringstiden på fiberforbindelser kan variere mellem 4-12 uger. Det afhænger ofte af, om der skal udføres gravearbejde i forbindelse med installationen.

kan henvende jer via MobiKOMs kontaktformular, hvorefter I hurtigst muligt bliver kontaktet af en konsulent, der kan bestille den rette internetforbindelse til jer. I kan også ringe på 70 20 32 72.

Dette kan I enten selv gøre, og ellers kan vi gøre det for jer.

Ja, det er muligt for jeres medarbejdere at få en hjemmearbejdsplads med vores netværksudstyr. Vi leverer også en router med indbygget firewall og Wi-Fi.

Ja, det kan I. Med telefoni fra MobiKOM har I den store fordel, at udstyret har en port udelukkende til telefonien. Dette er med til at sikre, at samtalekvaliteten altid er i top. Dette kaldes Quality of Service og gør, at telefonerne altid har førsteprioritet, når de benyttes. Porten til telefonien kører også på et lukket kredsløb, så linjen er helt sikker.