Nyheder fra MobiKOM

Vi opdaterer løbende siden med nye funktioner

Bizfone.dk på engelsk

Vi er glade for at kunne fortælle, at du nu kan du få Bizfone.dk på engelsk, så de af dine medarbejdere, der ikke taler dansk, nemmere kan udnytte de mange muligheder på Bizfone.dk. Den efterspurgte funktion kan også være en stor fordel, hvis I har afdelinger udenfor Danmark.

 

Sådan skifter du sprog på Bizfone.dk
Vælg indstillinger på tandhjulsymbolet, hvorefter du kan vælge ‘sprog’ og skifte det til engelsk.

sprog

 

Som administrator kan du også skifte sproget for de enkelte brugere direkte i PBXadmin. Det gør du ved at vælge den pågældende medarbejder under ‘Medarbejdere’ i menupunktet ‘Basale funktioner‘ og vælge sproget.

sprog2

 

Vi håber I får glæde af den nye funktion og hvis der er spørgsmål eller andet, så tag endelig kontakt til os.

Skjul medarbejdere i Bizfone

MobiKOM lancerer nu en ny funktion, der giver mulighed for at skjule medarbejdere i Bizfone.

Hidtil har alle virksomhedens medarbejdere været synlige for resten af virksomheden i Bizfone. Med den nye funktion kan du skjule personer, som ikke er relevante for virksomhedens ansatte at se i deres kontaktbog.

Administratoren har mulighed for at udvælge, hvilke medarbejdere der skal skjules for alle virksomhedens brugere på Bizfone.dk og i Bizfone-appen.

Det kan f.eks. være hotelværelser, som kun kan ringe ud, eller det kan være personer, som ikke er relevante for størstedelen af virksomhedens ansatte, fordi de kun benyttes af ganske få brugere.

Den nye funktion gør Bizfone endnu mere overskuelig og brugervenlig for de enkelte brugere.

 

Sådan skjuler du medarbejderne
Ønsker du at skjule medarbejdere i Bizfone, skal du i virksomhedens PBXadmin under punktet ‘Indstillinger’ vælge ‘Generelle indstillinger’ og sætte flueben i ‘Tillad at skjule medarbejdere’.

skjulmedarbejdere

 

Vælg ‘Medarbejdere’ under menupunktet ‘Basale funktioner’. Her kan du nu sætte flueben ud for de medarbejdere, du ønsker at skjule, hvorefter de ikke længere vil være synlige for den pågældende virksomheds Bizfone-brugere.

 

skjulmedarbejdere2

 

Vi håber I får glæde af den nye funktion og hvis der er spørgsmål eller andet, så tag endelig kontakt til os.

Nu kan du få Busylight til din MobiKOM-løsning

MobiKOM kommer nu med Busylight, der er en lille lysende enhed, som fx kan sættes på din computerskærm, og som tydeligt viser dine kolleger, om du taler i telefon eller ej.

 

Busylight viser din telefonistatus for alle dine enheder

Det helt unikke ved MobiKOMs Busylight er, at den afspejler din telefonistatus uanset hvilken en af dine enheder, du benytter. Det betyder fx, at hvis du taler i din mobiltelefon, vil Busylight vise dig som optaget. Det samme gælder, hvis du bruger Bizfone.dk eller din bordtelefon.

 

busylight

Busylight er fx smart, hvis du arbejder i et åbent kontormiljø eller et callcenter, hvor mange bruger headsets til deres telefonsamtaler. På den måde kan dine kolleger let se, hvornår de må forstyrre dig.

Busylight lyser grønt, når du er ledig, rødt, når du taler i telefon og blinker blåt idet du modtager et opkald. Har du aktiveret DND (Do not Disturb), der afviser alle dine opkald, lyser Busylight desuden hvidt, og er du logget ud af din computer, vil den lyse gult. Derudover har du mulighed for at aktivere en indbygget ringetone i din Busylight og justere lydstyrken.

 

 

Hvordan får jeg Busylight?

Det eneste du skal anskaffe dig er selve Busylight-hardwaren. MobiKOMs løsning er kompatibel med Busylights fra mærket Kuando, hvor du kan vælge mellem modellen Alpha eller Omega. Begge varianter kan du købe direkte hos os i webshoppen.

Busylights

Selve softwaren til Busylight er inkluderet i din nuværende MobiKOM-løsning, og kan hentes på Bizfone.dk under indstillinger.

Er du interesseret i at få Busylight eller har spørgsmål til det, så tage endelig kontakt til os.

Det nye Wallboard giver overblik over jeres telefoni

MobiKOM lancerer den 01.07.2019 vores nye Wallboard, som er en ny og forbedret udgave af det, der i dag hedder Storskærm. Wallboardet giver jer en oversigt med live opkaldsstatistik over jeres indgående kald – og har nu fået en masse nye muligheder og et grafisk løft.

 

Skab overblikket med moduler

Wallboardet bygges op af moduler, der fx viser opkaldsstatistik eller alle medarbejdere, der er tilmeldt en bestemt kø. Det nye Wallboard kan opdeles i 1, 2 eller 3 kolonner, og der kan nemt rykkes rundt på modulerne via drag and drop. Det gør, at du kan få endnu mere indhold med på Wallboardet, og på samme tid giver det mere fleksibilitet til at skræddersy det, så det passer til netop jeres behov.

 

 

Wallboardet har også fået et grafisk løft, så farver og tekster nu er meget nemmere at se fra lang afstand. Designet er også blevet optimeret, så Wallboardet altid tilpasser de enkelte moduler og deres indhold optimalt på alle skærmstørrelser – også på tablets og mobiltelefoner.

 

Gør Wallboardet helt unik

Der er også kommet endnu flere muligheder for at tilpasse Wallboardets layout præcis efter jeres ønsker. Udover at brande topbjælken i Wallboardet med jeres eget logo eller farve, kan I nu også i stedet vælge udelukkende at skrive en tekst i venstre hjørne.

Derudover har et meget efterspurgt ønske været et nat-tema til Wallboardets udseende, så I nu selv bestemmer, om Wallboardet skal have en sort eller hvid baggrund.

 

 

Fem forskellige sprog

Sidst men ikke mindst, kan Wallboardet vælges på både dansk, engelsk, norsk, svensk eller tysk, hvis I f.eks. har afdelinger i udlandet. Tag kontakt til os, hvis du ønsker jeres Wallboard på et andet sprog end dansk.

 

 

Det skal du være opmærksom på

Hvis du allerede i dag bruger storskærm, vil du automatisk få det nye Wallboard, når det lanceres den 01.07.2019. Hvis du aldrig slukker for din skærmside, skal du dog genindlæse siden, for at skiftet slår igennem.

Vær opmærksom på, at hvis du har det samme Wallboard kørende flere gange i samme browser på en computer, vil de ikke opdatere korrekt. For at løse dette og fx have tre ens Wallboards kørende på samme tid, skal du åbne to af dem i inkognitotilstand.

Vi håber, at I bliver glad for den nye funktion – og er der spørgsmål, tager I endelig bare fat i os.

Fælles kontaktbog på Bizfone.dk

MobiKOM lancerer den 25.06.2019 en fælles kontaktbog på Bizfone.dk. Det betyder, at I får mulighed for at få en liste med fælles kontakter, som alle medarbejdere i jeres virksomhed kan se og har adgang til på deres Bizfone.dk.

I CloudPBX admin vil det blive muligt at uploade en CSV-fil med informationer på de kontaktpersoner, der skal fremgå af den fælles kontaktbog.

kontaktbog

 

Få overblik over dine kontakter

Sammen med den fælles kontaktbog har MobiKOM også lavet en helt ny opdeling af dine forskellige kontakter på Bizfone.dk, så du får et bedre overblik over, hvor de kommer fra. Det betyder, at du udover Alle kontakter, Kollegaer og Fælles kontaktbog, fremover vil have kontaktlisterne Mobilkontakter, Exchange kontakter og Afdelinger.

kontaktbog2

 

Listen med eksterne kontakter, som du kender i dag, bliver opdelt i Mobilkontakter og Exchange kontakter. Mobilkontakter viser kontakterne i din telefonbog, hvis du via app’en har eksporteret dem til Bizfone.dk, og Exchange kontakter viser dine kontakter i Exchange, hvis du benytter Exchange integrationen. Og sidst men ikke mindst får du også en kontaktliste for hver af de afdelinger, der er i virksomheden.

 

Søg nemt dine kontakter frem

Med den fælles kontaktbog og de øvrige nye kontaktlister, er søgefunktionen på Bizfone.dk kun blevet endnu mere relevant. Derfor er søgemulighederne blevet udvidet, så man nu under alle kontaktlister, kan søge på både navn, firmanavn, telefonnumre og e-mailadresser – ligesom du har været vant til under listen Kollegaer.

Vi håber, at I bliver glad for den nye funktion – og er der spørgsmål, tager I endelig bare fat i os.

Indstil dine ferieåbningstider med MobiKOM

Nu er det blevet meget nemmere at tilføje undtagelser til jeres åbningstider i jeres telefoniløsning fra MobiKOM. Det er nemlig blevet muligt at tilføje en hel periode med undtagelser fremfor at taste dagene ind enkeltvis. Du skal bare klikke på Tilføj periode under Undtagelser i åbningstidsmodulet.

 

åbningstider

 

Det betyder, at i forbindelse med fx ferier eller andre tidspunkter med alternative åbningstider, kan i let og enkelt kan lægge en længere periode ind med undtagelser. Åbningstidsmodulet er således helt klar til den kommende sommerferieperiode!

Vi håber, at I bliver glad for den nye funktion – og er der spørgsmål, tager I endelig bare fat i os.

Kalenderstatus og køkaldsvisning

Vi har netop tilføjet 2 nye funktioner i Bizfone. Vi har fintunet brugeroplevelsen i den nye Exchange integration, så man nu kan se en udvidet statusvisning på kalenderaftaler. Derudover er det nu blevet muligt at se, hvilken kø et indgående opkald kommer ind på.

 

Udvidet statusvisning af kalenderaftaler

Deler man sin Exchange kalender med sine kolleger i Bizfone, får de fremover en ny udvidet statusvisning af brugernes kalenderaftaler, der er baseret på den status, brugeren har givet den pågældende aftale i Outlook.

Dvs. at er der i Outlook oprettet en aftale, der fx skal vises som ‘Arbejder et andet sted’ vil dette fremgå som den nuværende status over brugerens kalenderen i Bizfone, når aftalen er i gang. Har brugeren ingen aftaler i sin kalender, vises den nuværende status som ledig. På den måde kan kolleger hurtigt se i Bizfone, om man er tilgængelig eller ej.  

kalender

 

Har man flere kalenderaftaler på samme tid med forskellige statusser, rangerer Bizfone efter den status, der står længst nede på listen over de fem valgmuligheder i Outlook. Det vil sige, at har man fx to aftaler, hvor den ene har statussen ‘Ikke til stede’ og den anden ‘Optaget’ vil brugerens nuværende status i Bizfone stå som ‘Ikke til stede’.

 

Se hvilken kø opkaldet kommer fra

Derudover har vi i Bizfone gjort det muligt at se, hvilken kø et indgående opkald kommer ind på. Imens opkaldet er i gang vil køens navn også fremgå. Det er fx smart, hvis man er tilmeldt en eller flere køer, og er med til at sikre, at man altid ved om opkaldet kommer fra en kø eller direkte til én selv.

 

opkaldkø

 

Vi håber, at alle jeres brugere bliver glade for de nye funktioner – og er der spørgsmål, tager I endelig bare fat i os.

Nu kan du omstille til en telefonkø på Bizfone.dk

Det er nu muligt at omstille kald (direkte eller overvåget) til en telefonkø på Bizfone.dk. Dermed kan du hurtigere ekspedere en kunde videre, som ønsker hjælp. Du behøver nemlig ikke at bruge tid på at finde frem til en ledig kollega, men kan i stedet lade medarbejderne i en telefonkø håndtere kundens forespørgsel, så snart det bliver kundens tur.

 

Sådan gør du

Når du har et igangværende opkald på mobilen, bordtelefonen, Skype for Business eller Bizfone.dk, vil der på hver telefonkø på Bizfone.dk være en knap til en direkte og overvåget omstilling, som du kan trykke på.omstilkø

 

Foretager du en overvåget omstilling, bliver du sat i køen – indtil en kollega bliver ledig til at modtage din omstilling. Foretager du en direkte omstilling, bliver kunden sat i kø og vil dernæst blive præsenteret for samme annonceringsspeaks, som andre ventende i den samme kø. Du kan også ringe op til en telefonkø, hvis du fx har behov for at snakke med en tilfældig kollega i kundeservice, salg eller noget helt andet. 

 Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.